צמחים מטהרי אוויר

קרה לכם שנכנסתם למשרד או קניון או חלל סגור אחר ואחרי כמה דקות התחלתם לפהק והרגשתם עייפות? כנראה במקום בו הייתם לא היה אוויר טרי, והאוויר הממוחזר היה מלא ברעלנים, עד לרמה שהגוף מגיב למחסור בחמצן. הבעיה הזו נפוצה בכל בניין בו אי אפשר לפתוח חלונות והאוויר הפנימי ממוחזר דרך מערכת המיזוג הכללית. אחת הדרכים לעזור לטהר את האוויר בחללים אלו היא תוספת של צמחיה ובמיוחד צמחים מטהרי אוויר. אחת הדרכים להוסיף מספיק צמחייה היא על ידי התקנה של קירות ירוקים בהם שותלים את הצמחים על הקירות וכך מעשירים את האוויר בחמצן.

בשנת 1989 נערך מחקר בנאס"א אשר בדק ומצא שישנם צמחים מטהרי אוויר. מסקנות המחקר הן שישנם צמחים שמלבלבים בלי שמש ישירה ולכן מתאימים לחללים סגורים, שמסוגלים לנקות את האוויר במקום בו הם נמצאים. המחקר מצא שצמחים אלו מנצלים את הגזים הרעילים לטובת ייצור האנרגיה העצמית שלהם ועל ידי כך מעשירים את החמצן.

על ידי התקנה של קיר ירוק: עציצים תלויים על קירות המגיעים יחד עם אגן השקיה מובנה, ניתן להוריד את כמות הרעלנים באוויר. אוויר נקי יותר מונע כאבי ראש, עיניים דומעות, עייפות  הפגת מתח הפחתת תחושת חרדה ושאר התסמינים שמגיעים משהייה במקומות בהם אין סירקולציה טובה של אוויר. קירות ירוקים סופגים גם רעש ועוזרים לבידוד בין חללים. הקיר הירוק של Green Balcony מתאים לשתילת כל סוגי הצמחים, פשוט להתקנה, ודורש השקיה רק פעם בשבוע עד פעם בשבועיים. הקיר הירוק הוא גם תוספת אלגנטית למראה טבעי, מעבר ליתרונות הבריאותיים שהוא מספק.

 

צמחים מטהרי אוויר לקיר ירוק

שרך בוסטון

שרך בוסטון מטהר את האוויר וסופג אליו רעלנים רבים. הצמח גם פולט לחות אל האוויר ומשמש כמו מכשיר אדים טבעי. למי שיש עור יבש מומלץ לשתול בבית קיר ירוק שכולל שרך בוסטון, כדי להוסיף לחות לאוויר.

זקוק לאור, לא בשמש ישירה.

במידה והעלים מתחילים להצהיב, מומלץ לרסס את העלים בקצת מים, כדי להוסיף להם לחות. הקיר הירוק של GreenBalcony עם שיטת ההשקייה הייחודית שלו מתאים במיוחד לשרך בוסטון.

דרצנה (דרקונית)

דרצנה מנקה את האוויר מגז הבנזן שנמצא בעשן סיגריות ובכימיקלים לניקוי בתים ומשרדים. בנוסף הוא מטהר את הסביבה מגזי קסילן ופורמלדהיד הנמצאים בצבעים ובלכה.

ישנם זנים רבים של דרצנה, וחלקם צומחים לגובה רב אם שותלים באדמה לכן במוצר שלנו הוא לא יגדל יתר על המידה, דרצנה זקוקה לאדמה לחה, ולכן אגן ההשקיה של Green Balcony מתאים לו במיוחד.

צמח הדרצנה יכול להיות רעיל לכלבים וחתולים שאוכלים אותו, אבל מאחר והשתילה שלו תהיה בגובה בקיר הירוק, גם חיות הבית יהנו מאוויר נקי יותר, בלי הסכנה שהם יאכלו ממנו.

חמדוריאה

ממשפחת הדקלים-צמח בעל מראה טרופי, שנותן גם יופי וגם תחושה של טבע.

עלי הצמח מסוגלים לספוג רעלנים שונים הנמצאים באוויר, במיוחד כימיקלים כמו בנזן או טריכלוראתילן, הנמצאים בחומרי ניקוי ובמגוון רחב של מוצרי פלסטיק וריהוט.

הצמח זקוק לאור, אבל עדיף שלא יקבל שמש ישירה. לחמדוריאה לוקח קצת זמן להתרגל למיקום בו הוא נמצא ולכן נדרשת סבלנות מרגע השתילה עד להנאה מלאה מהיופי שלו. גם החמודריאה משגשג באדמה לחה, בדיוק מתאים לקיר הירוק של Green Balcony.

פוטוס

הפוטוס הוא צמח מטהר אוויר בעל עמידות גבוהה לתנאי גידול שונים. הפוטוס מביא עימו מראה רענן ונשפך. במשתלות יש מספר סוגיםפ שונים של פוטוס וכולם מטהרי אוויר.

צמח הפוטוס הוא אחד ממטהרי האוויר המומלצים ביותר שמסוגל לספוג רעלנים שונים הנמצאים בבתים ובמשרדים, הוא גם קולט פחמן דו חמצני ומשחרר חמצן.

פוטוס ישגשג באור בינוני ומעלה, אך מסוגל לשרוד גם בתאורה מועטה, מה שהפוך אותו לאחד הצמחים המועדפים למשרדים. אין לשתול את הפוטוס בשמש ישירה שיכולה להזיק לעלים שלו.  הוא זקוק לאדמה לחה. מתאים גם לקיר הירוק של ה-Green Balcony ששומר את האדמה לחה. אם העלים הופכים לצהובים זה סימן להשקייה מרובה מדי. אם העלים הופכים לחומים, זה סימן שהאוויר יבש מדי והצמח זקוק ללחות סביבתית. מומלץ להרחיק מהמזגן.

קיסוס החורש

קיסוס החורש הוא אחד הצמחים העמידים ביותר, הוא יכול להישפך למטה במצב של תלייה בגובה, או לטפס למעלה עם תמיכה מתאימה.

צמח קיסוס החורש זכה לציונים גבוהים בתור מטהר אוויר מרעלנים ומעשיר חמצן.

מסוגל לשגשג גם בתנאי אור מועטים ועד להרבה אור, ללא שמש ישירה. קיסוס החורש מתאים לקיר הירוק של Green Balcony למי שמעוניין בצמח עמיד שנשפך מהגובה כלפי מטה ונראה טוב.צ

 

ירקה – צמח העכביש

צמח מטהר אוויר בעל מראה מיוחד, נמצא בשימוש נפוץ בגינון סביבתי בזכות יכולות טיהור האוויר שלו והעמידות שלו.

ירקה ידוע בתור מטהר אוויר כבר מימים עברו. בנוסף ליכולות ספיגת הרעלנים, הירקה גם פולט ויטמין C ובטא-קרוטין, כך שהאוויר מועשר בנוגדי חמצון טבעיים.  

הירקה זקוקה להרבה אור, ללא לשמש ישירה שיכולה להשאיר סימני שריפה על העלים. הירקה היא בעלת עמידות גבוהה ומסוגלת לצמוח במגוון רחב של תנאי אור. הירקה בד"כ מתפתחת מהר ועליו מתפשטים לכל הכיוונים. הירקה זקוק לאדמה לחה. מתאים גם לקיר הירוק של ה-Green Balcony ששומר את האדמה לחה.

כתיבת תגובה